Ken@ali DiRiKU

My photo
Kuala Lumpur, Guest it, Malaysia
aku bercerita apa yg ku rasai dan lihat sepanjang ku menghela nafas di atas muka bumi ALLAH ini semoga penghayatan ku ini terus di berkati amin..............

Saturday, January 22, 2011

HANYA CATATAN BIASA

MENGAPA ADA CINTA
tatkala aku menutup hati berhimpun duka
bak terasa bahang meletup menutup jiwa
air mata pasrah betulangkan nista
rasa berparah sayap syahdu terbang bak sang helang

PERLUKAH ADA CINTA
tika hati di lamar sepi
bila cinta mula kala hadir
rasa seperti diawangan tinggi
mencerlang awan bak bahtera megah dinakhoda sang mentari

RASAKAH CINTA
bila nista bertukar rasa
bila hati dipagut pawan
benarkah rasa bertakhta jiwa
mencari sinar dalan kesamaran

JUJURKAH CINTA
tatkala aku meninggal segala
membawa hati sekeping duka
lamaran hadir bagaikan cahaya
mengamit rasa menjerat jiwa

ADAKAH CINTA
bila pernah aku di dusta
tika rasa membunuh jiwa
aku lumpuh rebah mencecah bumi yang mewah
menatap egois manusia dalam menagih rasa erti sebuah cinta

NIKMATKAH CINTA
di kala aku di nista dunia
mata mencerlang memandang aku seperti sampah
aku rebah lumpuh luluh segala wajah
mencari sinar dalam menegakkan sekeping rasa
membasahi hati dengan sebuah rasa bertawaduk

APAKAH ITU CINTA
tatkala hati ku dipagut nikmat
dalam ranjang berbekas firasat
mencari dalam cermin kaca kehidupan
aku pasrah menanti sebuah kepastian
moga pintu hati ini terbuka luas buat segalanya
menerima semua dalam rantaian LAILAHAILALLAH...............

No comments: