Ken@ali DiRiKU

My photo
Kuala Lumpur, Guest it, Malaysia
aku bercerita apa yg ku rasai dan lihat sepanjang ku menghela nafas di atas muka bumi ALLAH ini semoga penghayatan ku ini terus di berkati amin..............

Monday, March 28, 2011

LANTERA RASA

Aku bertemu di simpang rasa
Mementerai segala cinta
Disaat aku berasa hampa
Takkan ada cinta di dslam jasad rasa

Tatkala pintu berarak menutup
Aku bertemu sebuah lantera
Memacu rasa menghidupkan irama
Sebuah cinta tecacar merasuk minda

Taqsim yang bergema menusuk jiwa
Denting gambus semerdu irama
Tarian jiwa menemukan rasa
Inilah dikatakan lantera Jiwa

Tanggal 11/01/2011 menjadi wali
HAti terjerat dalam satu sanubari
Menyala hidup dalam setiap pembuluh hati
Sedangkan termetrai utk sehidup semati

Nyalaan cintaku tak berhias indah
Sayangku dipagut rasa berhikmah
Memisahkan dua rasa dalam satu jiwa
Ini lah takdir yang aku terima pasrah

Nun disana perasaan ku mejauh
Menanti di sini kembali kasih bersauh
Namaun apa ku rasa sakit nya itu terlalu jauh
Bagai ku hanyut tak bertempat utk bertaut

Lantera ku pasang tak juga bernyawa
Basah dek mungkin kerana air mata
Mengapa lah perlu aku bernyawa
Sedangkan hatiku tak ada serinya

KEmbalilah indahku wahai sang pencipta
Aku merayu dalam tawaduk rasa
Pulangkan lantera rasaku seceria semula
Moga doa ku mati dalan setiap sujudku wahai penguasa semesta.......................

No comments: