Ken@ali DiRiKU

My photo
Kuala Lumpur, Guest it, Malaysia
aku bercerita apa yg ku rasai dan lihat sepanjang ku menghela nafas di atas muka bumi ALLAH ini semoga penghayatan ku ini terus di berkati amin..............

Sunday, April 24, 2011

PANAHAN HATI

Sebuah rasa menguntum sukma
Tak dapat ku hindar apabila menusuk jiwa
Akan ku akur dengan segala
Kerana inilah sebuah fitrah yg subur dari jiwa

Dia pergi meninggalkan sebuah duka
Namun terasa hanggatnya jiwa dalam memendam rasa
Ku sahut sebuah kuntuman mesra
Dan harus ku akui inilah panahan cinta

Mekar rasa terasa bernyawa
Dikala aku bersalut duka
Dia hadir membawa cahaya
Namun aku pasrah dalam redha

Benarlah pujangga berkata
Semua cinta itu buta
Namun ku membantah dalam seruan jiwa
Cinta aku tidak tuli dan sentiasa bermata

Aku celik dalam merasa
Aku peka dalam berbicara
Aku meruntum bila terasa hiba
Adakah ini dikatakan buta

Dimensi aku sering berputar sekata
Mencari suatu sasaran jiwa
Tepat sungguh panahan asmara
Dan kini aku akui benarlah aku miliknya…….
Selamanya…………………..

No comments: