Ken@ali DiRiKU

My photo
Kuala Lumpur, Guest it, Malaysia
aku bercerita apa yg ku rasai dan lihat sepanjang ku menghela nafas di atas muka bumi ALLAH ini semoga penghayatan ku ini terus di berkati amin..............

Wednesday, January 25, 2012

MENGUNGKAP SEBUAH MEMORI.....





Duhai Malam...
Tatkala aku bersendirian malah makin kegeringan
Aku terfikir akan keberadaan
Letaknya hatiku dan sebuah pemikiran
Lama rasanya hatiku tidak mengauli jiwa yang berperang

Mengungkap Kisah...
Dibibir malam aku menyasikkan sebuah kebahagian
Namun sang pemiliknya pernah berada di dalam jiwa
Aku menipu aku membenci
Namun jauh di sudut hati aku seakan rindu untuk dia kembali

Menyapa Duka...
Aku sering melakonkan perwatakan berjaya
Namun sudutku tersimpul sebuah dimensi rasa
AKu tidak bisa mengalirkan duka
Malah aku senantiasa melempar gembira buat semua

Meleraikan Segala...
Rasa ku datang,rindu ku bertandang, cintaku kembali
Ingin aku nyatakan kembali aku perlukan dia
Namun menghancurkan kebahagian dia bukan diriku
Cukuplah aku sekali melukai dirinya tidak kali kedua

Memujuk Hati...
Aku pikirkan perkerjaan mudah dan segera
Aku rasa aku menipu diriku yang senantiasa mengikutinya dari sudut jauh
Bibirku mengungkap kata kejam dan nista
Namun hatiku perlukan dirinya, benarkah langkah ku

Biar Tersendiri...
Biarlah dia dengan kebahagian dia bersama Fit terbarunya
Dan aku harus melangkah kehadapan mencari kebahagiaan ku pula
Mungkin bukan jodoh ku untuk dirinya
Namun tangan ku berdosa pernah meletakkan dirinya tergantung
Tidak pernah menghargai dirinya
Aku menyesali setiap rintihan laluan hidupku
Namun aku harus bangkit sekuat dahulu
Langkah ku harus ku aturkan dan larian ku harus cepat
Dan aku takkan penat dan lelah
Namun sedar ku kini aku tidak bisa menipu yang aku cintai dia
Tapi apalah daya ku menolak jodoh dia bersama orang lain
Yang ku mampu hanya memerhati dari jauh sehingga tiba masa
Aku akan pergi bersatu dengan kekasihku SANG PENCIPTA.............

Namun jujur aku tewas kali ini

No comments: