Ken@ali DiRiKU

My photo
Kuala Lumpur, Guest it, Malaysia
aku bercerita apa yg ku rasai dan lihat sepanjang ku menghela nafas di atas muka bumi ALLAH ini semoga penghayatan ku ini terus di berkati amin..............

Thursday, October 13, 2011

BILA HATI BERBICARA TENTANG QASEH & CHENTA

CHENTA....
Bila aku bermula dengan sebuah rasa
Disaat aku menutupkan mata
Barulah aku sedar di dalam lena
Bahawa aku kehilangan segala

QASEH...
Aku pernah kehilangan rasa
Disaat ibuku membangun jiwa
Menbangkit dan berjuang rasa
Menbesar kami dengan segugus rasa yang hanya dipendam dalam sebuah duka

CHENTA...
Mengapakah aku pernah meninggalkan dia
Sedangkan dia perlukan aku ketika sesaknya
Kerana melukainya aku merana
Mencari kembali sisa yag terhumban jauhnya



QASEH...
Bila ku terkembali barulah ku sedar
Betapa dia terluka dgn setiap rasa
Ungkapan kata hanya aku yang merasa
Dalam setiap bacaanku tersedar aku yang bahawasanya itulah luka

CHENTA...
Aku merasa derita
Disaat aku ingin kembali untuk bersama
Namun aku mengerti perasaan yang duka
Pertanyaan sering melingkari rasa
Layakah aku mengapai bahagia


QASEH...
Hatinya parah dicacar belati
Terobek rasa menjauh rasa
Perlukah aku melangkah sedangkan tiada apa
Mencari kembali rasa dan bersama mengukir pelangi

CHENTA...
Setapak ku melangkah ku hanya berdoa
Moga Allah memelihara dirinya
Berada dalam kesempurnaan dan bahagia
Kerana aku yang berdosa pernah meninggalkan dirinya terus terluka

QASEH...
Ku kutip sisa kadih yang derderai
Ku cantum persatu namun tiada sinar
Namun aku redha ini kententuan kerana diri dan diriku tak mungkin bersatu
Apa yg termampu hanya mampan doa ku buatmu hanya yang terasa di taman syahdu

CHENTA...
Penantian u tak pernah berakhir buat si dia
Kerana janjiku kerana kalam-NYA
Jika bukan disini adanya rasa
Mungkin disana ku pasrah untuk menunggu hiba

QASEH...
Jika izrail datang menjengahku
Jangan kau hampiri susuk ini yang melukai mu
Kerana aku hina dan pernah bebuat onar dengan meninggalkan segala
Namun ketahuilah hatiku tak pernah untuk berhenti memuja namamu

CHENTA...
Sampai di sini sahaja langkahku corak
Aksara bicara ku hanya mengundag hiba
Dalam setiap bicara aku merasa terjerat
Rasa ini hanya biarlah aku mengetahui segala
Moga angin khabarkan segalanya
Lantas menyepuh dinginnya rasa..........................

No comments: