Ken@ali DiRiKU

My photo
Kuala Lumpur, Guest it, Malaysia
aku bercerita apa yg ku rasai dan lihat sepanjang ku menghela nafas di atas muka bumi ALLAH ini semoga penghayatan ku ini terus di berkati amin..............

Monday, March 29, 2010

DISKRIMINASI, PROVOKASI DAN KONTROVERSI


Mengapa perlu ada diskriminasi? Sedangkan setiap manusia ada cara tersendiri Pantang bertemu ada saja yg tak puas hati salah ker manusia dengan cara tersendiri

Dalam perjalan harian Provokasi dan diskriminasi sering ada Tak pernah puas dengan apa yg ada
Komen dan ayat mesti terpacul Kalau berserta penyelesaian situasi tak per juga

Teman2 ku sendiri penuh dgn provakasi dan diskriminasi Terutama golongan yg digelar HOMOSEKSUAL,TRANSEKSUAL, DAN CONFIUS DGN GENDER MEREKA Bagi aku penerimaan manusia ada pelbagai persepsi Nak kata aku moden tak juga mungkin didikan aku dari kecil supaya hargai dan hormati pihak lain

Ibuku sendiri tidak kisah aku berkawan dengan teman yg penuh DISKRIMINASI DAN PROVOKASI Sehinggakan org yg tak biasa dgn caraku mengundang kontrovesi Salah siapa mereka bergini Nak ditunding jari tak capai dek sasaran sendiri

Aku benci pada DISKRIMINAS DAN PROVOKASI yg tak berprinsip Apa salahnya berfikir sama menyelesaikan KONTROVERSI Menjadikan fikiran lebih tajam meletakkan sikap hormat Berkawan beribu tak berguna kalau terus mencari KONTROVERSI Sehinngakan jawapan tak pernah nak diberi Sebab dan musabab jadinya bergini tak siapa mahu menonjolkan diri

Aku menghormati golongan begini Dan rata2 mereka baik sekali Menghormati sikap dan penerimaan aku tersendiri Namun yg mahu berlebih2han akan buat mereka terpinggir diri Tak kisah lah nak dikutuk apabila mereka bersama kami Tapi jgn dipandang serong golongan begini Sebab hidup tak lah se 'perfect' membangga diri Aku menhormati Prinsip dan ketekunan mereka dalam menangkis KONTROVERSI

Salah sisi agama pernah benar terang sekali Namun Qada dan Qadar tertulis sejauh ini Bagaimana harus yg mengundang DISKRIMINASI DAN PROVOKASI sebab mereka menolak Qadar dan Qadar itu sendiri Jangan dibicara iman itu Kelak ia tidak ternilai dek manusia sendiri lantas boleh menjerat diri

Pedoman sebagai manusia dan pegangan harus terpatri Supaya kukuh di sudut hati Jgn suka mengundang KONTROVERSI kerana golongan sebegini ada yg celik dgn islam itu sendiri Kadang kala yg berpelajaran agama yg tinggi turut rebah ke dalam pergelutan duniawi ini

Penat dan lelah dalam menjawab pandangan serong selama ini Namun perlukah berpandangan se'negative' ini Tak slah cuba mengahayati hati mereka ini Tak perlulah samapai nak ubah diri sendiri Cara dan asas diri harus kuat menjadi diri sendiri

Sehingga ke hari ini pemikiran yang jumud terus mengundang KONTROVERSI Apalah slahnya klu berfikiran terbuka sedikir bagi ruang hati tu sejuk sikit dari perasaan busuk hati Tak salah jika mahu DISKRIMINASI DAN PROVOKASI tapi biar berpada bak hormati Cermin peribadi memang pada org yg memerhati Namun komen dan cara penyampaian biarlah sampai tiada yg sakit hati Ni klu mem'PROVOKASI' ibarat dia raja di hari ini

Aku berbicara bukan nak membela sesiapa di sini Namun kerana aku bergaul dan berkawan dgn golongan seperti ini Aku menghormati setiap cara mereka merapati diri ini Namun waspada utk tidak terikut itu perlu tinggi sekali Mereka sendiri perlu menyenangi diri ini Supaya mereka tidak terasa hati dan menyendiri Jadi apa salahnya runtuhkan tembok ego tu sedikit Bagi ruang untuk hidup aman damai di sini Ingat semua hidup hanya sekali Hayati,degari ,dan fahami apa yg tuhan berikan utk meletakkan hala tuju hidup ini................................

7 comments:

shandye. said...

aku suka shahir.
sila afundi dia ye?

ok. komen off-topic sejenak. hehehe...

Tukang Bicara said...

ni kes per lak ni shahir sorry tak layan af ok

shandye. said...

gaytuh...
kekwat!
haha...

Tukang Bicara said...

kekwat apa plak dah mmg aku tak minat btw sok2 jumpa jugak dia org ni selalu pi shangrila club af yg dulu2 pun ada selalu jumpa ut seriously i don't like glamorous and so on so stop provoked me ok

shandye. said...

alahai...
melawok pun tokleh nih...
ceom karang...
oops...

Tukang Bicara said...

oh my dior please don't make controversy in here i'm worry such lot of paparazzi wanna write about me the 'f****ing a**hole' busy body about me

asna ashraff said...

haha