Ken@ali DiRiKU

My photo
Kuala Lumpur, Guest it, Malaysia
aku bercerita apa yg ku rasai dan lihat sepanjang ku menghela nafas di atas muka bumi ALLAH ini semoga penghayatan ku ini terus di berkati amin..............

Tuesday, November 15, 2011

PENGUNDURAN HAKIKI...



PENGUNDURAN HAKIKI...
Manusia bias dalam setiap kata bertingkah
Berkarya dalam setiap aksara
Berkisah dalam setiap butiran kaca
Bermadah dalam sebuah lenggok berkata

PENGUNDURAN HAKIKI...
Aku sematkan sebuah rasa di dalam jiwa
Hapus kan duka menyepuh bitara
Namun sang hati yg berduka nyata terus terluka
Sebelum lebih parah terjerat baik lah kiranya unduran rasa

PENGUDURAN HAKIKI...
Bertemu aku dengan sang balqis membuka mata
Namun di sambar oleh sang nadim yang bijak menduga
Apalah daya jika hati berparut hiba
Hendak di tanguh namun terjerat lalu menikam jiwa

PENGUNDURAN HAKIKI...
Bagaimana aku harus memula
Setiap langkah ku terpasung tersungkur jatuh
Namun aku harus bermula
Setiap ampunan harus ku raih untuk bertingkah lalu

PENGUNDURAN HAKIKI...
Adalah menjadi hak aku sebagai penduduk arasy
MEndukung Qursi untuk meletakkan diri serendah datar
Moga mendapat suatu keselesaan malah kesempurnaan
Agar hijab dan barzakh ku tidak tersekat dgn siksa yang mencucuk................

No comments: